JORNADA TÈCNICA I WORKSHOP DE INTERADHERITS DE LA ACT

Presentación plan de marketing 2018 Agencia Catalana de Turismo

Aquest 11 de desembre més de 350 professionals del sector del turisme vam assistir a la JORNADA TÈCNICA I WORKSHOP D’INTERHADERITS” organitzada per l’Agència Catalana de Turisme.

Ruta del vino de Lleida, com a representant de l’enoturime a Lleida, va assistir per estar al dia en resultats i tendències.

La jornada es va desenvolupar en tres etapes:

  1. Comunicació dels resultats 2017, i els nous reptes per a 2018

El Pla de Màrqueting 2018 serà una continuació del funcionament de l’exercici anterior. Necessitem incloure en les nostres estratègies dos elements essencials per aconseguir millors resultats al 2018. D’una banda, familiaritzar-nos amb el concepte d’intel·ligència de mercat, per conèixer la demanda i poder satisfer millor les necessitats dels nostres visitants i per un altre el fer un bon ús de les xarxes socials.

  1. Jornada tècnica entre els adherits a les Marques turístiques

On vam poder conèixer les accions concretes i resultats de les accions enogastronòmiques. També vam poder participar en una ronda de preguntes i suggeriment, ja que encara que el pla d’accions de 2018 està estructurat, no vol dir que estigui tancat, la qual cosa ens mostra el caràcter obert i participatiu que fomenta l’Agencia Catalana de Turisme.

“El programa mai està tancat a les propostes”

sesión workshop interadherits 2017 Agencia Catalana de Turismo

  1. Workshop entre els adherits.

Vam poder conèixer iniciatives innovadores de companys i proveïdors que ens confirmen que l’èxit es troba en descobrir sensacions i emocions als nostres visitants.

 

El director executiu de l’Agència Catalana de Turisme Patrick Torrent, va ser l’encarregat d’explicar el camí recorregut durant 2017, algunes accions amb resultat excel·lents van fins i tot duplicar l’expectativa proposta i d’altres en les què encara cal continuar treballant per aconseguir-ho.

Molts van ser els missatges transmesos per Patrick però ens vam quedar amb dos que creiem de vital importància.

 

“Hem d’emprendre accions de retenció”

“No es tracta de volum de visitants sinó de la qualitat de la seva visita”

 

Respecte a la primera reflexió, els resultats ens ensenyen que, en general, hem fet grans progressos en matèria de captació de visitants, però, la fidelització i retenció ens queda com a assignatura pendent. La motivació es clara, un visitant que té ganes de tornar i repetir ens recomanarà, i, Existeix una millor publicitat que la d’un client satisfet?

D’altra banda, també és una qüestió de números. Resulta fins a cinc vegades més econòmic retenir un client, que captar un de nou. Així que ja ho sabem, el primer és mimar i treballar millor amb aquells visitants que ja ens han volgut visitar.

No es tracta de volum … Continua amb la línia de qualitat en la qual volem créixer, com a destinació enoturístic. Si volem competir serà des de la qualitat i l’autenticitat. L’opció com a territori és la d’oferir experiències úniques que el nostre entorn natural i tradicions ens permeten; amb un excel·lent tracte al visitant abans, durant i després de la visita. És en aquestes condicions, en què podrem mostrar l’essència dels nostres projectes individuals i obsequiar als que ens visiten experiències inoblidables.

A tu visitant que ens llegeixes, les empreses que integren la Ruta del Vi de Lleida i des de la pròpia Ruta, treballem per poder crear aquesta experiència que et faci somriure quan la expliquis. Valorem que ens escullis com destinació, en aquest temps en què més que mai el temps és un bé molt preuat. T’esperem amb els braços oberts.